Este foarte important ca pagina pe care o vrem sa apara cat mai sus in cautari sa fie optimizata corespunzator. Practic, aici google decide daca ii place ce vede si daca este sau nu in concordanta cu termenul sau expresia cautata. Optimizarea on-page este constituita din mai multi factori, fiecare avand importanta lui. Asa cum imi place mie, vom incepe din stanga sus si pana in dreapta jos vom parcurge fiecare element pe care trebuie sa il aveti si cum sa-l optimizati corect.
Voi incepe cu elementele descriptive ale paginii (meta tags). De obicei, o pagina are 3 astfel de taguri: titlu, descriere si keywords (title, description si keywords). Va voi spune de acum ca tagul keywords nu va va oferi niciun avataj, pentru ca motorul de cautare Google nu il mai ia in considerare in algoritmul optimizarii. Daca tintiti si alte motoare de cautare, atunci il puteti folosi dar va dau un sfat: nu scrieti mai mult de 5-7 cuvinte cheie. Nu va ganditi ca, daca veti avea acolo cuvinte cheie pentru care vreti sa fiti gasiti chiar asa se va intampla. Incheind paranteza despre keywords, ramanem cu titlu si descriere – cele 2 elemente fiind FOARTE importante. Titlul este cel mai important dintre cele doua, pentru ca nu, este un titlu 🙂 El trebuie sa reflecte intru totul continutul paginii si trebuie sa redea esenta acestuia in cateva cuvinte (70 de caractere maxim). Incercati sa includeti si elemente descriptive, eventual si numele firmei sau URL-ul in forma de nume, in cazul in care se poate, daca este estetic). Un exemplu care mi se pare foarte concludent de titlu bun (poate putin cam optimizat) este cel al paginii Wedding Favors , titlul fiind : “My Wedding Favors – Unique Wedding Favors – Bridal Shower Favors”. Vedeti cum s-a folosit de numele site-ului si l-a inclus in titlu ? Foarte ingenios. Se vede clar si sper ca sunteti de acord cu mine, ca optimizarea a fost facuta pentru expresia “Wedding Favors” (si da, este pe primul loc pentru aceasta cautare – si s-a mentinut acolo de vreo 5 ani). Aveti grija sa nu folositi de prea multe ori cuvantul pentru care vreti optimizarea, va puteti da seama daca repetati titlul de cateva ori, daca nu suna bine atunci nu e bine. Alte sfaturi in legatura cu titlul: este indicat sa folositi cuvantul cheie la inceputul titlului iar pentru separare puteti folosi virgula(,) cratima (-) sau pipa (|).
Descrierea (meta name=”description”) va fi un mic rezumat de maxim 156 de caractere. In majoritatea cazurilor, descrierea va fi afisata in motoarele de cautare, sub titlu, deci incercati sa va vindeti cat mai bine continutul.
Ganditi-va la ce vor potentialii vizitatori si actionati. In cazul in care nu aveti descriere, sau daca este prea lunga sau irelevanta, Google va afisa o alta descriere generata pe baza textului de pe site (in concordanta cu  termenii cautarii).
Acum ca am terminat cu elementele descriptive, putem trece la continutul de pe pagina. Google va lua in considerare urmatoarele: densitatea cuvintelor cheie, prezenta tagurilor H1 -> H6, atributul “alt” al imaginilor, ingrosarea sau inclinarea cuvintelor cheie (cu bold si italic – stiu, traducerea e aiurea, nu radeti :)) si folosirea de sinonime sau cuvinte asemanatoare cu cele dorite. Am promis ca nu va plictisesc repetand chestii generale si deja stiute, asa ca va indrum aici: Ghid optimizare on-page. Mi se pare cel mai complet ghid pentru optimizarea on-page. Nu exista o metoda perfecta de a face asta, dar este un punct de pornire. Doar sa tineti minte sa nu faceti doar pentru motoarele de cautare, ci si pentru oameni. Sau altfel zis: daca vizitatorii sunt multumiti, atunci si motoarele de cautare vor fi 🙂 Continutul e foarte important, nu degeaba exista expresia “content is king”. Dupa ce terminati de implementat elementele de mai sus, puteti incerca acest instrument pentru a verifica densitatea cuvintelor cheie.
Sunt multe de facut si de zis, am incercat sa va ofer termenii generali, restul depinde de voi. Succes !