Da, e bine sa ai profil de Facebook pentru serviciul pe care il oferi. Avantajele sunt nenumarate. Cum sa-l optimizezi ? Citeste cateva din propunerile de mai jos:
1. Alege un nume potrivit pentru pagina si pentru URL. Brandul trebuie sustinut cu un URL de forma facebook.com/nume iar aceasta modificare se poate face dupa ce pagina obtine cel putin 25 de fani. Va face diferenta, daca adresa paginii este de forma facebook.com/pages/nume/123343567689
2. In profil exista un loc unde continutul poate face diferenta, si acesta este sectiunea de informatii. Aici puteti completa cu date despre companie, istoric, slogan, misiune, viziune. Ideal, in aceasta sectiune puteti folosi densitate crescuta de cuvinte cheie, precum si adrese de internet pe care le considerati importante.
3. Landing page – este prima pagina pe care ajunge un vizitator cand acceseaza profilul de facebook. Aceasta ar trebui sa contina informatii despre cine sunteti, ce oferiti si informatii despre cum un vizitator poate deveni fan (si ce castiga prin acest lucru). Aceasta pagina poate fi customizata pentru a reda esenta asupra site-ului sau afacerii pe care o conduceti. Cea mai cunoscuta tehnica este folosirea unei imagini care sa stimuleze vizitatorii sa apese butonul ‘like’ sau ‘imi place’, pentru a deveni fani.
4. Linkuri interne in Facebook – sunt obtinute atunci cand cineva da click pe ‘like’. Un link catre pagina dumneavoastra va fi pus pe wall-ul vizitatorului si acum calculele sunt simple : mai multe like-uri = mai multe link-uri, vizibilitatea printre prieteni o putem considera bonus.
5. Linkuri catre pagina de Facebook – in comentarii pe bloguri, semnatura de pe forum sau badge-uri de tip “urmareste-ne pe facebook”. Aceasta tehnica este descrisa de specialisti ca fiind o investitie in cresterea reputatiei paginii de Facebook care va creste implicit eforturile pe SEO.
Alte tehnici de atragere, crestere si fidelizare a fanilor:
– organizati un concurs sau o competitie pentru fanii existent – ideile sunt nelimitate 🙂
– invitati prietenii de pe contul de twitter sa fie fani si pe facebook
– aduceti aminte acestora sa-si cheme si prietenii sau sa le spuna despre dumneavoastra
– sondaje – sub forma de angajament social
Cum ajuta Facebook la optimizare ?
Google foloseste linkuri de pe Twitter si Facebook in stabilirea pozitiilor in cautari, avand in vedere popularitatea acestora dar şi autoritatea persoanei care le generează. Impactul social media in SEO este un subiect deschis, si chiar daca oficiali din partea Google si Bing au confirmat existenta acestuia, nu se stiu exact toate datele formulei.
Link-urile venite din social media pot fi interpretate ca linkuri normale (pastrand proportiile evident). De retinut ca sunt cu atribut nofollow si nu au anchor text, dar contextul in care sunt folosite pot oferi o idee despre ce contin. Este important sa mentinem relevanta si sa alegem calitatea peste cantitate.