Deoarece optimizarea pe pagina nu este de ajuns in procesul ajungerii in varf, trebuie sa vorbim putin si despre optimizarea off-page. Cunoscuta si sub numele de link building, reprezinta procesul prin care se obtin linkuri pe alte pagini. Daca as traduce acest termen in limba romana (cuvant cu cuvant) i-as spune construire de linkuri si chiar asta este. Prima intrebare care probabil va vine in minte este “cum”. Ei bine, aici intervine nivelul de dificultate, detaliez mai jos in articol.
Sistemul este simplu: fiecare link catre pagina dumneavoastra actioneaza ca un vot sa-i spunem, fiecare cu nivel diferit de importanta. Astfel un link poate conta mai mult decat altul, motivul fiind pagina de pe care vine. Spre exemplu: daca site-ul este bun, are autoritate atunci si linkurile dinspre aceasta pagina vor purta cu ele valoare. Daca aveti link de la un domeniu de nisa apropiata cu dumneavoastra, din nou este foarte bine, si va fi valoros. Rationamentul este urmatorul: spre exemplu, daca pe un site de poker exista un link catre un site de pizza, valoarea linkului nu este foarte mare.
Un alt factor important al valorii pe care o poate da un link este numele acestuia (anchor text). Daca este folosit un cuvant care va avantajeaza sau pentru care vreti sa faceti optimizarea, este excelent. Celelalte cuvinte aduc mai putina valoare, dar va sfatuiesc sa evitati de exemplu sa puneti link pe “aici” din click aici 🙂 Valoarea unui link depinde si de plasamentul acestuia, daca este in cadrul unui articol (si pozitia e un factor), daca este pus in partea laterala a unui site sau in footer (in josul paginii).
Revenind la “cum”. Sunt enorm de multe metode de link building si foarte multe articole care le dezbat, asa ca nu voi detalia caci nu vreau sa repet lucruri zise si stiute de majoritatea.
Ca incheiere, va urez link building placut, orice ocazie de a avea un link pe un alt site catre site-ul vostru trebuie fructificata. Linkurile bune nu dauneaza si daca vreti sa va depasiti competitorul direct, acesta e cel mai bun mod de realizare.
O strategie de link-building pe cand? 😀
Link-urile bune nu dauneaza. Logic. Dar as vrea sa stiu… exista link-uri “rele”, “daunatoare” ?
Nimeni nu poate controla inbound link-urile. Daca eu imi fac un site cu warez si pun link-uri catre seo-blog.ro, probabil nu te vor ajuta, dar nici nu-ti vor dauna. Google stie ca nimeni nu poate interzice nimanui sa puna un link catre tine.
Exista si link-uri rele, dar nimeni nu vrea sa-si faca rau intentionat. Poti intr-adevar sa faci rau cuiva cu foarte multe link-uri de tip spam (nu stiu in ce masura conteaza valoarea lor sau viteza cu care o faci – asa cum a patit si zoso) dar site-ul isi revine fie in urma unei cereri de evaluare sau cu cateva link-uri puternice.
Atentie insa, Google vrea sa penalizeze pe cei care au link-uri de la site-uri nevaloroase sa le zicem. Mai multe poti citi aici : http://www.seomoz.org/ugc/how-to-check-which-links-can-harm-your-sites-rankings.
Cel mai bine sa faci totul natural si diversificat.
Salutare,
Ca o adaugare la intrebarea lui Claudiu. Exista si linkuri rele si da pot fi aduse de catre concurenta catre site-ul tau. Un client al meu intr-o nisa foarte competitiva din ro a patit asta. A primit sute de mii de linkuri dupa site-uri foarte foarte suspecte (pr0n, gambling, pharma si altele cu ancore pe cuvinte cu gambling, adult si pharma) dar acele linkuri nu i-au facut rau pentru ca Google le-a depistat. El stie ca nu ai control asupra tuturor linkurilor care vin catre site-ul tau. Acum sa ne gandim logic: cine ar fi atat de idiot sa isi aduca genul ala de linkuri.
Apropo de factorii care sunt luati in considerare de Google in analiza linkurilor am scris un articol http://www.seoarch.ro/cum-trateaza-motoarele-de-cautare-linkurile-factori-aditionali/. Sper sa il gasiti interesant.