Cautarea de cuvinte cheie sau keyword research este poate unul din primele lucruri care trebuiesc facute atunci cand incepeti optimizarea unui site. Practic cautam cuvantul sau expresia care ne vor aduce cele mai multe vizite. De ce este acest proces important si de ce trebuie facut la inceput ? Facand keyword research putem stabili:
- continutul site-ului
- cum trebuie structurat
- cuvintele pentru care vrei sa fii gasit
- posibilitatea de clasare
O analiza mai atenta a celor de sus iti poate da un indiciu asupra evolutiei afacerii tale. Astfel, poti sti cata lume cauta cuvantul sau expresia ta si poti determina tipul cautarii, astfel facand cea mai buna alegere pentru site.
Sunt multe tool-uri (unelte sau instrumente) care ajuta in acest proces. Chiar daca sunt platite sau gratuite, te vor ajuta sa-ti faci o idee in ceea ce priveste volumul de cautari pentru ceea ce cauti. Cand efectuezi cautarea de cuvinte, sunt mai multe lucruri care trebuiesc avute in vedere. Le voi enumera mai jos, folosind Keyword Tool de la Google.
Dupa cum puteti vedea si in imagine, pentru cuvantul cautat (termopan, nu ma intrebati de ce, nici eu nu stiu) am ales mai intai cuvantul general si apoi setarile de locatie si limba. Acest tool ne ofera sugestii de cuvinte bazate pe cautarea noastra. O sa va rog sa ignorati campul “competition” deoarece se refera la competitia pentru campaniile AdWords, sistemul de publicitate oferit de Google. Cuvintele cu cele mai multe cautari sunt si cele mai mult folosite pentru optimizare, deci alegerea acestora nu va da rezultate imediate. Ca sa va faceti o idee preliminara, puteti lua cuvinte de aici, sa le cautati si sa vedeti cate rezultate va sunt returnate in motorul de cautare. Mai putine rezultate inseamna de obicei o competitie mai mica.
Sa alegem expresia “geam termopan”. Cautari lunare (Local monthly searches) 18.100, deci aproximativ 600 de cautari pe zi, cu 276.000 rezultate in urma cautarii. Atentie ! Acesta nu este volumul de accesari pe care il poate avea primul site returnat in urma cautarii, ci doar numar total de cautari.
Dupa cum puteti vedea in imaginea de mai jos, am cautat “geam termopan” in speranta gasirii mai multor sugestii. Acestea sunt rezultatele:
Expresia “pret geam termopan”, denumita si long tail keyword are 2900 cautari lunar, aproape 100 zilnic. Acceptabil sa spunem. Deja ne putem gandi ca pe un site despre termopane putem avea o pagina despre preturi, pe care o putem optimiza pentru acest keyword.
Ultima setare care ne ajuta sa ne dam seama despre numarul de vizitatori se numeste “match type”, o traducere apropiata ar fi incadrarea cautarii – aceasta contine 3 filtre: broad (general), exact si phrase (fraza/expresie) – meniul pentru aceste optiuni fiind pozitionat pe bara din stanga.
Dati-mi voie sa le detaliez :
1. Broad match, sintaxa : pret geam termopan – reprezinta toate expresiile folosite in cautari care contin aceste 3 cuvinte si nu numai, in orice ordine, de exemplu: geam termopan pret ; pret mic geam termopan ; pret geam gros termopan albastru
2. Phrase match, sintaxa : “pret geam termopan” – reprezinta toate expresiile folosite in cautari care contin aceste 3 cuvinte si nu numai DAR in aceeasi ordine, de exemplu: pret geam termopan albastru ; promotie pret geam termopan
3. Exact match, sintaxa : [pret geam termopan] – volumul de cautari contine DOAR cautarile pentru pret geam termopan.
Uitandu-ne pe ultima imagine, vedem ca numarul de persoane care cauta doar pret geam termopan este de 260, aproape 9/zi.
Exemplul nu este elocvent in situatia in care cautati un cuvant anume pentru a optimiza intreg site-ul !
Acest proces poate sa dureze, depinde de instrumentele folosite si de cuvantul pe care il doriti. Facut cu atentie si concentrare, poate sa va ofere un inceput bun in vederea optimizarii cu succes a site-ului.